Виховна робота
Сценарій
випускного в 4 класі
«Прощання
з початковою школою»
На фоні слайдів(загальні фотографії 1, 2, 3, 4 класів)звучить мелодія і
чути слова:
Роки, роки!
Невпинні, невблаганні,
Вони пливуть рікою в небуття,
В безодні тихо тонуть і зникають…
На жаль , рокам немає вороття
Та пам’ять, - джерело життя й
безсмертя,-
Вихоплює із глибини років
Те, що було найкраще, наймиліше
Що не заблудить в гущавині віків.
Вчитель Любі діти! Дорогі батьки, вся наша велика
дружна шкільна родино! Шановні гості!Ось і прийшов цей
святковий день. На вулиці світить яскраве сонце, співають пташки, сонце пестить
нас своїм золотим промінням.Час летить невблаганно і змінює все, що нас оточує.
Як
одна прекрасна мить, пролетіли 4 роки навчання в початкових класах.
Чотири роки минуло з того часу, як наші діточки вперше
несміливо переступили шкільний поріг. Чотири
роки, за які школа стала нашим дітям другою домівкою, а
вчителька нерідко замінювала батьків.І ось настав цей радісний
день, день прощання з початковою школою.Дитинство і юність…Це – найкраща пора в
житті, що припадає на шкільні роки.
Усе
має свій початок і кінець. Сьогодні я не можу
напевно сказати, що закінчується
дитинство четвертокласників. Однак, сьогоднішній день проводить межу між
дитинством і юністю наших випускників.
Вихователь.
Сьогодні
свято – це для нас,
Лунає
музика – для нас,
В
садах бузок зацвів – для нас
І
сонця промінь теж для нас.
Наші
малята, дружній клас,
Ми
всі чекаємо на вас
Вчитель. Увага, гості! Мить ця особлива!
"Прощальний вечір” – дійсно свято з свят.
Хвилюються випускники щасливі
Бо зараз починають свій парад!
Запрошуємо до залу випускників початкової школи гімназії № 1 « Надія» – учнів 4- класу: Антонова Богдана, Апаріну Софію, Барчана Артема, Бокову Ольгу, Бородіну Олександру, Булаву Богдану, Володько Марію, Грицаєнко Данила, Гунько Олександру, Дєгтярьову Таю, Золотько Поліну, Камордину Катерину, Криворучко Ганну, Мартинову Дарю, Мартинову Марію, Місячного Михайла, Мурлигіну Анастасію, Назюту Анастасію, Остапову Вероніку, Перегудову Крістіну, Петрищеву Дарю, Соловя Миколу, Солодовника Лева, Терновських Злату, Чуприну Аліну, Шастало Емілію, Швеця Кіріла.
"Прощальний вечір” – дійсно свято з свят.
Хвилюються випускники щасливі
Бо зараз починають свій парад!
Запрошуємо до залу випускників початкової школи гімназії № 1 « Надія» – учнів 4- класу: Антонова Богдана, Апаріну Софію, Барчана Артема, Бокову Ольгу, Бородіну Олександру, Булаву Богдану, Володько Марію, Грицаєнко Данила, Гунько Олександру, Дєгтярьову Таю, Золотько Поліну, Камордину Катерину, Криворучко Ганну, Мартинову Дарю, Мартинову Марію, Місячного Михайла, Мурлигіну Анастасію, Назюту Анастасію, Остапову Вероніку, Перегудову Крістіну, Петрищеву Дарю, Соловя Миколу, Солодовника Лева, Терновських Злату, Чуприну Аліну, Шастало Емілію, Швеця Кіріла.
Лунає мелодія –
виходять учні
-
Учень.1.Знайомтесь!
-
Учень.2Як ви, звичайно, не знайомі!
-
Учень.3Веселий !
-
Учень.4Дружній!
-
Учень.5Пустотливий!
-
Учень.6Трішки галасливий!
-
Учень.7Але вже успішно засвоївший всі науки початкової
школи.
-
Учень.8Четвертий клас! (разом)
Разом :
Ось які ми!
Я
Крістінка – дуже скромна, ввічлива і чемна,
Дівчинка
охайна і приємна.
Я
Артем - матусі помагаю, братика меншого доглядаю,
Та
ще й на дзюдо сходити встигаю.
Я
Міля – дружать зі мною хлопчики й дівчатка
І у
мене у парті завжди все в порядку.
Я
Катерина –дитина старанна,
І
ввічлива, і чемна ,і дуже слухняна
Я
Марійка, сестра моя – Даша.
Ми
любимо навчатись, охайно одягатись.
В
клас ідемо залюбки
І
беремось за книжки.
Я
Марійка – гарна танцівниця.
Танцюю
так немов би чарівниця.
Я
Олександра хоч найменшою прийшла до школи ,
Та
не боялась труднощів ніколи.
Я
Кіріл – люблю все найшвидше поробити
Та
не люблю віршів я вчити.
Я
Аліна - і старанна я й гарненька,
І
завжди охайна й чепурненька.
Я
Михайло – веселий й меткий
Ще й
артист он який
Я
Софійка –дівчинка грайлива
І
неначе та весна мінлива
Я
Микола – вмію добре працювати
І в
футбол прекрасно грати
Я
Полінка ,як бджілка – трудівниця
Без
роботи просто не сидиться.
Я
Данило – люблю літаки малювати
Бо в
майбутньому хочу пілотом я стати
Я
Злата –для всіх я знайду щось цікаве,
І
завжди я активна у справах
Я
Вероніка - на уроках працюю активно
І
тому навчаюся на відмінно.
Я
Оля – щось придумую, то плету, то малюю
І до
справи доброї всіх я згуртую.
Я Богдана
– Богом дана, як дзвіночок я співаю.
Всім
завжди допомогаю.
Я
Богдан –у футбол гарно граю
Бігаю
швидко і цирком займаюсь.
Я
Дашутка – гарно на фортепіано граю
Швидко
казки і оповідання читаю.
Я
Лев - для матусі я надійний помічник
А в
школі я великий трудівник
Я
Настюша – емоційна, запальна, артистична
Й
для мами на кухні я – помічниця.
Я
Тая дуже люблю малювати
Через
резинку й скакалку скакати.
Я
Саша - ролі різні гарно граю
Та
ще й багато читаю
Я
Ганна – завжди привітна з усіма
І
працьовита як бджола.
Я
Настя – тиха, скромна, сором’язлива,
Завжди
привітна, незлоблива.
Клас.( разом)Ми є діти українські,
Український славний рід.
Дбаєм, щоб про нас маленьких,
Добра слава йшла у світ.
Український славний рід.
Дбаєм, щоб про нас маленьких,
Добра слава йшла у світ.
Пісня від
учнів(Наталя Бучинська « Мова єднання»)
Уч. 1: Ми всі раді вас вітати
На нашому сімейному святі.
Уч. 2: Сьогодні на нашому святі
Ми хочемо день той згадати,
Коли опинились тут вперше,
Без затишку рідної хати.
Уч. 3: Батьки привели нас до школи,
Маленьких синочків й дочок.
Малих громадян України.
Гімназія зустріла гостинно.
Уч.4: Чотири роки назад в перший раз
В нашу школу і в наш клас,
В нових формах, як годиться,
Ми прийшли з тобою вчиться.
Уч. 5: Було нам всього шість років.
Всі звали нас «малюки».
Робили ми перші кроки,
Навчаючись залюбки.
Перегляд уривку з 1
класу
Уч 6.В школу ми малюками
прийшли
І
було з нами стільки мороки.
Та
тепер вже ми підросли
І
провчились 4 ми роки.
Уч7.
Нічогісінько не вміли,
Як
прийшли у1 клас.
Уч 8
До уроку! До уроку!
Чуєш,
дзвоник кличе нас!
(Чути дзвінок)
Уч 9 Отак все починалось
-
Святково
і бентежно,
Тоді
настали будні: уроки і обмеження
Та
не будемо сумувати.
Є
нам всім про ,що згадати.
Уч 10 В школі швидко ми
освоїлись,
Із
класом ознайомились.
Боялись
лиш дівчатка
Аїх же
в нас багато.
Уч 11.Не один зошит
списали ми за 4 роки. Як спочатку не слухались літери! Як важко було починати!
Пам’ятаєте ,як ми кликали на допомогу палички, палички – виручалочки!
Уч12
Виручайте, палички, палички – виручалочки!
Та
крокуйте рівно, а не боком,
У
мій перший – перший зошит.
За
рядок не вилізати,
Спинку
прямо тримати!
Уч13 Чом
же ви не слухаєтесь?
Чом
погано учитесь?
Поставали
як попало -
Мені
знов за вас попало.
Уч 14Та не знає мій
учитель,
І не
знає навіть мама,
Як
вас важко научити,
Щоби
ви стояли прямо.
Уч 15Хоч і дуже старався
наш клас,
Не
відразу з’явились оцінки.
А як
щось не виходило в нас ,
Ми
над зошитом плакали гірко.
Уч 16Та поступово ми
звикали
Тримати
ручку й олівці.
Вже
нас контрольні не лякали,
Ми
часто чули: «Молодці!»
Уч 17.Пам’ятаю і зараз
крізь роки
Перші
труднощі й цікаві уроки,
І
веселий рухливий наш клас…
Як
же швидко пролинув той час!
Виходять діти з табличками
Уч. 18 За час навчання в початковій школі ми вивчили 33 літери
українського алфавіту.
Уч. 19. Ми перечитали, недочитали, зачитали до дірок 460
художніх книжок.
Уч. 20. Загубили 40 поганих звичок, 60 авторучок, 30 гривень
48 копійок.
Уч. 21.Над важкими
завданнями „поламали” 27 голів, зламали 17 замків у портфелях і стільки ж
замків у спортивних курточках.
Уч. 22На території
гімназичного подвір’я розбито 1 клумбу і 4 носи.
Уч. 23. У гімназії затишно,
чудово:
Тиша, праця, навчання,
Найпотрібніші основи,
Головних наук знання.
Уч. 24 Коридорами без
звуку,
Неповторна без прикрас,
Ходить панночка-наука
І заходить в кожен клас.
Уч. 25 Всім дарує так старанно
Дуже цінні відкриття,
Щоб дитина бездоганно,
Сміло входила в життя.
Уч. 26 Я, ти, ми, вона –
Школа вся – одна сім’я.
В слові „ми” звучить ім’я,
Творча школа запальна.
Уч. 27 А в гімназії є
директор,
Що прийшла нас привітать.
І для цього ми повинні
Радо слово їй надать.
Вчитель.Слово для привітання надається директору
гімназїї Сергієнко Валентині
Павлівні.
(виступ директора)
Вихователь.А зараз
особливий подарунок – танок для гостей свята
Танок «Гайтана.Сонце нам сяє»
Уч. 1. Хоч сьогодні в нас і свято,
Тільки є одна печаль,
Вчителька не йде у п’ятий.
Розлучатися так жаль!
Уч. 2.Як швидко той минає
час,
Що став щасливим для всіх нас.
Лунає в пам'яті дзвінок,
Який нас кликав на урок.
Уч. 3Перша вчителька!
Добра, терпляча,
Наче мама була нам малим.
І любов була щира, гаряча,
Зігрівала сердечко усім.
Уч. 4.Ми Вас любимо так
щиро!
Пам’ятайте й Ви
про нас.
А тепер для Вас цю пісню
Заспіває весь наш клас.
Пісня Наталя
Май«Вчителько моя»
Вихователь. Цвіте калина під вікном і незабудки стиха мріють,
А
травень квапиться до нас, несе прощання нашим дітям.
Вже
подоросліли вони, вже рвуться з-під крила на волю,
-
Учителько,
благословіть, своїм орлятам добру долю.
Першою вчителькою учнів четвертого класу була Войник Тетяна Андріївна.Тож напутне слово надається їй –
класному керівнику 4- класу.
Вчитель.
Травень, весняне світання,
Погляди ваші дитячі,
Радість і смуток прощання
Я в оченятах бачу.
Всі ми доросліші стали
І за чотири роки
Дуже багато пізнали,
Стали міцні і високі.
Час підійшов прощатись
З першою ланкою школи.
Тільки хвилини найкращі
Ви не забудьте ніколи.
Першу прочитану книгу
Й перше написане слово,
Першу класну годину
Й друзів найперших коло.
Інші займуть ваші парти,
Сядуть за ними писати,
Квіти у класі вашім
Іншим тепер поливати.
Добре й відмінно навчайтесь,
Дружбу цінуйте міцну.
Всіх вчителів поважайте,
Гідність гартуйте свою.
Линьте до знань з кожним роком,
І не вповільнюйте крок,
Світ відкривайте широкий,
Перший життєвий урок.
Ну, а коли стане важко, чи вільний з’явиться час
Ви все ж сюди завітайте,
В цей незабутній клас.
Щасливої дороги, дорогі мої діти!!!
Погляди ваші дитячі,
Радість і смуток прощання
Я в оченятах бачу.
Всі ми доросліші стали
І за чотири роки
Дуже багато пізнали,
Стали міцні і високі.
Час підійшов прощатись
З першою ланкою школи.
Тільки хвилини найкращі
Ви не забудьте ніколи.
Першу прочитану книгу
Й перше написане слово,
Першу класну годину
Й друзів найперших коло.
Інші займуть ваші парти,
Сядуть за ними писати,
Квіти у класі вашім
Іншим тепер поливати.
Добре й відмінно навчайтесь,
Дружбу цінуйте міцну.
Всіх вчителів поважайте,
Гідність гартуйте свою.
Линьте до знань з кожним роком,
І не вповільнюйте крок,
Світ відкривайте широкий,
Перший життєвий урок.
Ну, а коли стане важко, чи вільний з’явиться час
Ви все ж сюди завітайте,
В цей незабутній клас.
Щасливої дороги, дорогі мої діти!!!
Вихователь.Випускники 4- класу висловлюють щиру подяку
тим вчителям, які працювали разом з ними усі роки в початковій школі:
Войник Тетяні
Андріївні
Валентировій Аллі
Володимирівні
Лазуренко Олександру
Олеговичу
Місячній Юлії
Миколаївні
Баєвській Людмилі
Валентинівні
Лівик Олені Вікторівні
Єфименко Олександрі
Валентинівні
Дубязі Валерії
Михайлівні
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Уч. 5.Учителі
найкращі, рідні,
Ну як не дякувать вам в цей час
За те, що розум, щирість, вміння –
Все віддавали ви для нас.
. Уч. 6. Спасибі скажемо усім,
Хто научив любить цей дім,
Ту вулицю, де ми живем,
Все, що Вкраїною зовем..
Уч. 7Спасибі всім, хто дбав про нас
У цей скрутний, нелегкий час.
Разом. Спасибі! Спасибі! Спасибі!
Уч8. Ми , учні 4 класу, що переходимо до 5 класу,
клянемось:
- Уч 9.Прибігати до школи на перший урок з очима, що горять від допитливості! Клянемось!
- Уч 10З вовчим апетитом поглинати всі знання і переварювати їх до кінця, щоб не було гальма. Клянемось!
- Уч 11Бігати по шкільному коридору тільки у змінному взутті, щоб не розносити грязюку по гімназії. Клянемось.
- Уч 12Клянемось підтримувати вогонь любові та поваги до вчителів і адміністрації. Клянемось
- Уч 13Клянемось із гідністю донести високе звання «Учень гімназії»до закінчення навчання!
- Разом.Клянемось. Клянемось. Клянемось!
- Уч 9.Прибігати до школи на перший урок з очима, що горять від допитливості! Клянемось!
- Уч 10З вовчим апетитом поглинати всі знання і переварювати їх до кінця, щоб не було гальма. Клянемось!
- Уч 11Бігати по шкільному коридору тільки у змінному взутті, щоб не розносити грязюку по гімназії. Клянемось.
- Уч 12Клянемось підтримувати вогонь любові та поваги до вчителів і адміністрації. Клянемось
- Уч 13Клянемось із гідністю донести високе звання «Учень гімназії»до закінчення навчання!
- Разом.Клянемось. Клянемось. Клянемось!
Вчитель.
Сьогодні у вас на святі присутні ті, хто допомагав вам протягом 4-х років.Від 1–го до 4-го класу з вами поруч були ваші тато й мама. Це ваші перші і найкращі вчителі. Доброю порадою, мудрим наказом направляли вони дітей. Легкою димкою суму тьмяніли їх очі, коли інколи в ваших щоденниках з’являлись погані оцінки або зауваження. Проте яскравими іскорками звеселялись вони, коли раділи вашим успіхам. Мені здається, що наші батьки отримали ще одну початкову освіту. А разом з ними до школи ще раз пішли ваші бабусі і дідусі, адже їх ніжна турбота і трепетне хвилювання завжди були особливими.І якими б не були шкільні будні, але батьки та родини завжди вірили у своїх дітей. Дорогі матусі й татусі наших четвертокласників! За сумлінну допомогу, щиру підтримку, неабияку силу волі, за терпіння, за те, що весь час допомагали своїм дітям у навчанні, дякуємо вам!
Сьогодні у вас на святі присутні ті, хто допомагав вам протягом 4-х років.Від 1–го до 4-го класу з вами поруч були ваші тато й мама. Це ваші перші і найкращі вчителі. Доброю порадою, мудрим наказом направляли вони дітей. Легкою димкою суму тьмяніли їх очі, коли інколи в ваших щоденниках з’являлись погані оцінки або зауваження. Проте яскравими іскорками звеселялись вони, коли раділи вашим успіхам. Мені здається, що наші батьки отримали ще одну початкову освіту. А разом з ними до школи ще раз пішли ваші бабусі і дідусі, адже їх ніжна турбота і трепетне хвилювання завжди були особливими.І якими б не були шкільні будні, але батьки та родини завжди вірили у своїх дітей. Дорогі матусі й татусі наших четвертокласників! За сумлінну допомогу, щиру підтримку, неабияку силу волі, за терпіння, за те, що весь час допомагали своїм дітям у навчанні, дякуємо вам!
Уч. 14.Мене до школи мама
привела,
Та вчительці, як скарб, передала.
Так гарно й радісно було в той день мені,
Бо з того дня матусь вже мав я дві.
Уч.
15.Чотири роки нас водили вранці,
Несли портфелі
наші й ранці,
Писали з вами
твори вдома,
І як встигали,
невідомо,
Уч.
16.При цьому готувати їсти,
Білизну прать,
місити тісто.
Нести домашні
турботи,
Ходити на свою
роботу,
І залишитися на
диво
Красивими і
молодими.
Уч.
17.Любі! Ми обіцяєм учитись, дружити,
Гарні оцінки до
дому носити,
Щоб дарувати
радість вам,
Любесеньким
нашим батькам.
Уч.18.Ми хочемо
привітати мам і тат,
Що разом з нами початкову школу
Сьогодні закінчили, з днем оцим,
Трохи сумним, але таким святковим!
Уч. 19.Ми й до батьків
сказати хочем слово
І привітати хочем від душі,
Подарувати пісню всім чудову,
Найкращі прочитати вам вірші.
Уч. 20.Бо без батьків
чого ми в світі варті?
Без маминої ласки і тепла?
Без батьківської строгості і жарту?
Без нашого родинного тепла?
Уч. 21.Вони ж нас, як
пташат, в гнізді зростили,
Давали дітям раду, як могли,
І в наших душах сонце засвітили,
І крила для польоту нам дали.
Уч 22.Бажаємо всім
батькам долі рясної
І ще радості ясної два крила.
Щоб збувалися ваші мрії,
Щоб калина довго вам іще цвіла!
Уч. 23.Наші тата і матусі!
Разом з нами вчились ви!
Ми спасибі кажемо щиро
І учительці, й батькам,
За турботу, за терпіння
Щиро дякуємо й вклоняємося Вам.
Пісня „Спасибі Вам батьки,,
Вихователь.А зараз слово мають
надійні помічники, вірні созники й мудрі порадники наших випускників - батьки – ________________________________________
_________________________________________________________________
Музичний супровід «Пісня про рушник»
Батьки.Так уже повелося у нас на Україні, що завжди перед
усіма важливими подіями людину благословляли на щастя, на долю і дарували
найдорожче, найсвятіше. А що може бути ціннішим, як не вишитий маминими руками
рушник, яким мати благословить своїх дітей у щасливу дорогу майбутнього.
Батьки. Рушник – на
щасті – долю оберіг,
Прийміть в дарунок від своєї мами
Щоб він завжди вас у путі беріг
Й вертав додому рідними стежками.
Прийміть в дарунок від своєї мами
Щоб він завжди вас у путі беріг
Й вертав додому рідними стежками.
Світ багатий на добрих людей,
Та вдивляйтесь ровесникам в лиця,
Може, більше ніколи й ніде
Вам не випаде з ними зустріться.
Та вдивляйтесь ровесникам в лиця,
Може, більше ніколи й ніде
Вам не випаде з ними зустріться.
Уч.
24.Ми так
рости, ми так рости спішили!
От і минув шкільний четвертий рік.
Як швидко початкова пролетіла!
Вступаємо у підлітковий вік.
Уч. 25.Прощавай, четвертий клас,
За тобою ми сумуємо,
Але добрий настрій в нас:
Ми співаєм і танцюємо!
Уч.26.Крейда, глобус,
дошка, карти
Разом з нами перейдуть,
Тільки вище стануть парти,
Разом з нами підростуть...
Уч. 27.Ми здружились між
собою,
Дружба справжняя у нас.
Разом з нами, наша дружба
Переходить в п'ятий клас!
Уч.
1.Сьогодні –
випускний, у початковій
Ми скажемо : навіки прощавай,
Наш незабутній, осяйний, казковий,
Чудовий, любий наш Дитинства край!
Танок ,, Вальс,,
Уч. 2.Шановні наші вчителі,
За нас ви будьте певні!
Хоч ми рухливі і
шумні,
Зате розумні й чемні!
Вчитель: За вітання
ваші щирі – велике дякую
А тепер прийшов час вас нагородити
відзнакою
Уч. 3.У нас у всіх святковий настрій,
Ми всі схвильовані украй.
«Середня школо, - скажем, - здрастуй!
А початкова – прощавай!
Уч. 4.Тож прощавай, четвертий клас!
Ти замалий уже для нас!
Та ми повернемось не раз
Думками в наш четвертий клас.
Уч. 5.Інші займуть наші парти,
Сядуть за ними писати,
Квіти у нашім класі
Іншим тепер поливати.
Уч. 6.П'ятий клас тепер чекає нас,
Будемо продовжувати вчитись.
Згадувати доведеться ще не раз
Все, що дав нам мудрий наш учитель
Уч. 7.Звичайно, трохи страшнувато
У п'ятий клас тепер іти,
Та треба, хлопці і дівчата,
Вагання ці перемогти.
Уч. 8.Хоч сьогодні в нас і свято,
Тільки є одна печаль:
Вчителька не йде у п’ятий,
Розлучатися так жаль!
Вчитель: І моя стежина закінчилась.
Щиро дякую вам, дорогі батьки, за виховання своїх дітей(Вручення нагород
батькам).
Дорогі діти, я мушу повертатись назад до 1-го
класу. А ви підете в нове, світле, незвідане життя. Ідіть гордо, прямо. Не
схиляйтесь перед труднощами.
Бажаю вам добре вчитись, цікаво
жити.
А далі стежиною знань ви помандруєте зі своїм
класним керівником Юлією Миколаївною
Місячною.Нехай вам щастить!
Батьки(вручають хліб на рушнику)
Шановна Юлія Миколаївно ! Прийміть
цей хліб і разом з ним наших дітей.
Вчитель.На жаль, я
змушена залишитись тут. До мене прийдуть такі самі першачки,
якими колись були ви. Та я завжди пам’ятатиму вас, любі діти, і ще довго
сумуватиму
за нашими уроками. А у дорогу по старшій школі вас поведе нова вчителька.
Вона
сьогодні присутня на нашому святі. Тож прийшов час познайомитися.
СЛОВО НАДАЄТЬСЯ МАЙБУТНЬОМУ КЛАСНОМУ КЕРІВНИКОВІ.
Уч.
9.Багато
доброго, нового
Життя відкриє ще для нас.
Наступна сходинка до нього
Для всіх нас буде 5 клас.
Уч.
10.Порадійте
всі за нас –
Перейшли ми в 5 клас!
Чомусь сьогодні шкільний наш дзвінок
З жалем дзвенить, ніби плаче
струмок.
Певне , сумує наш рідний дзвінок,
Що вже не покличе сюди на урок.
(Діти по
черзі дзвонять у дзвінок, передаючи його один одному)
Уч.
11.Слова подяки
на прощання
Давайте скажемо свої.
Всім, хто приклав своє старання
Любов і ласку дітворі.
Всі разом.Прощавай, маленька країна дитинства!
Пісня ,,А ми бажаєм вам добра”
Тема:
Людина серед людей. Добро і зло.
Мета: продовжити формувати уявлення про достоїнства людини, цінність яких
визнана у суспільстві; учити характеризувати події та явища
як прояви добра і зла; сприяти розвитку в учнів
мотивації до добрих і гуманних вчинків; розвивати мотивацію до аналізу чужих вчинків і самоаналізу; розвивати критичне мислення, творчість; розвивати вміння працювати в групах; збагачувати мислення інтелектуальними почуттями,
формувати допитливість і пізнавальний інтерес; виховувати толерантне ставлення до людей, бажання творити добро.
1.Організація класу. Корекція
емоціонального стану.
Всі почули ви дзвінок.
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
- Подивіться мені в
очі. У ваших очах я побачила інтерес, зацікавленість, радість від зустрічі, а в
деяких - хвилювання, тому я пропоную з’єднати руки, через тепло
своїх долонь передати тепло своїх сердець іншим. Дякую.
2. Виберіть одну із букв на парті та
підберіть відповідно на цю букву слово, „Яким я хочу бути на уроці”.
П – пильним, працьовитим
Л – ласкавим, люблячим, логічним
А – акуратним
Н – найрозумнішим, найуважнішим,
найшвидшим.
- А для чого людям план? Навіщо вона
планує свою роботу? (щоб поставити мету і її досягти)
3.. Вправа « Очікування».
-Що ви очікуєте від уроку? (
вислухати всі припущення дітей)
-А я очікую:
ви будете правильно, точно
висловлювати свої думки; фантазувати і уявляти;
мислити і працювати творчо;
підтримувати один одного;
злагоджено працювати в групах.
4.. Передбачення теми заняття.
Прочитайте епіграф до нашого заняття
, скажіть, про що сьогодні піде мова.
Добрим бути – зовсім це не
просто,
Не залежить доброта від
зросту,
Не залежить доброта від
віку,
Добрим треба бути нам довіку.
( припущення дітей)
Завдання уроку:
- Продовжимо розмову про людські чесноти;
- Продовжимо ознайомлення з поняттями «добро», «зло»;
- Спробуємо зрозуміти, чому людина і добро взаємопов’язані та повинні йти поруч? ;
- Будемо вчитися відганяти зло від свого серця.
5. Оголошення теми години
спілкування.
- Що людині потрібно для щастя?
Так, здоров’я, хороші друзі, щоб рідні довго жили. А ще потрібно, щоб
поруч з нами були завжди добрі чуйні люди.
- Що уявляєте, коли чуєте слово
«доброта»?
Що ж таке доброта? Доброта-це уміння
співчувати іншій людині, відгукуватися на її горе, яке може спідкати кожного з
нас, це милосердя по відношенню до того, хто потребує допомоги, це добре
ставлення до всіх людей.
Доброта людини - у її погляді,
лагідних очах, щирій посмішці. А ще в доброму привітному слові. Часом, нам так
не вистачає його.
6. Словникова робота
- Що таке доброта? Що ж
означає слово «добро»?
Добро - корисна справа, учинок.
Доброта - чутливість, стан душі
людини, що спонукає творити добро.
Добро – одне з понять
моральної свідомості, учинок, що приносить людям щось корисне.
Зло – те, що завдає комусь болю,
викликає страждання. Поняття, що є протилежним добру.
7. Робота над темою заняття.
- В одній країні жили Добро і Зло.
Добро намагалося зробити світ добрішим, щоб люди любили й одне одного, і братів
наших менших.
Добро приходило на допомогу без
нагадувань і благань. Нікому не робило боляче ні словом, ні діями, ні думками.
Але Добро не могло в одну мить
перемогти Зло та його слуг - Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь,
Підступність.
Добро кожного ранку сіяло насіння
доброти в дитячих серденьках.
Чому в дитячих?
А тому, що тільки в маленькому
дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінинка може
розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, ласкавим, ніжним. А
може, на жаль, зарости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем.
Адже Зло теж не спить. Хоча воно й ліниве, і встає значно пізніше, усе ж
устигає порозкидати зле насіння.
Буває, ростуть в одному серці Добро
і Зло, борючись одне з одним. Тому діти інколи роблять погані вчинки. Тоді все
залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона виплекати у своєму серці, те
й проросте.
- Коли ви відпочивали на перерві,
сюди завітали Добро і Зло. Вони поклали вам на парти сердечка. Придивіться,
сердечка не прості: з одного боку на них проростають зернята доброти, з іншого
- зла. То ж давайте допоможемо Добру перемогти Зло, щоб у думках і серцях дітей
ніколи не проросло чорне насіння.
8. Робота в парах.Гра-вибиралочка.
- Яку ж людину називають доброю?
- Я пропоную визначити
істинні та хибні твердження, які написані у вас на папері.
(одна група-біля дошки).
Час-1хвилина
Добрий - це той, хто:
багато читає;
поважає інших людей;
робить добро;
людяний;
підказує і дає списати на уроці;
чуйний, доброзичливий;
на зло
відповідає добром.?????
9. Знайомство з казкою «Добро і зло»
1. Одного разу Добро прийшло в гості
до Зла. Зло стало пригощати Добро чаєм, але в кухлик замість
цукру поклало сіль.
2. Добро спробувало сіль, але нічого
не сказало Злу. Тільки подякувало за гостину.
3. А коли Добро йшло від Зла, воно
сказало: «Щось цукор у вас несолодкий. Візьміть гроші, купіть собі цукерок до
чаю».
4.Зло все перекосилось, але робити
нічого, довелось взяти гроші.
5. Так Добро віддячило Злу добром за
зло.
- Чому Зло замість цукру в кухлик із
чаєм поклало сіль? (Щоб зробити Добру зло.)
- Чому Добро, спробувавши підсолений
чай, нічого не сказало Злу, а тільки подякувало за гостину? (Воно виховане й добре.)
- Як мудро й тактовно Добро провчило
Зло?
- Хто ж перемагає у двобої Добра і
Зла?
- Кого цінують люди?
- Як ви розумієте останнє речення?
Чи істинне було твердження, що
добрий –це той, хто відповідає добром на зло?
Підніміть свої сердечка й поверніть
до мене тим боком, чиї вчинки вам сподобались більше.
І тут Зло зазнало поразки.
10. Фізкультхвилинка.
Добре те, що сонце світить,
Добре те, що вітер віє,
Добре те, що цей ось ліс
Разом з нами ріс і ріс.
Добре тк, що в нашій річці
Синя, не брудна вода.
І мене матуся рідна
Після школи зустріча.
Добре гратися надворі.
Добре вчитися у школі.
11.
Робота в групах над прислів’ями.
- У житті завжди відбувається
боротьба між добром і злом. Народ складає прислів’я. приказки про те, як добро
повинно перемогти зло. . З деякими прислів’ями ми зараз попрацюємо.
-
Наступним кроком уроку є наша робота в групах. Перед уроком ви поміж
різнокольорових листочків обрали собі той, який вам найбільше сподобався.
Об’єднайтеся в групи за кольорами листочків.
-
Згадайте правила роботи в групах.
o
Працювати злагоджено й оперативно.
o
Обрати лідера.
o
Говорити по черзі, не перебиваючи один одного.
o
Не заважати працювати іншим.
o
Користуватися «правилами піднятої руки».
Завдання для груп:
- Скласти прислів’я.
Перший крок до ….. – не робити ……
Хто людям добра ….., той і собі
………..
( добра, зла, бажає, має)
- Закінчити прислів’я.
Від теплого
слова
коле сердечко.
Гостре
словечко
і лід розмерзається.
- Скласти прислів’я з деформованого речення.
краса, Твоя , доброті. твоїй, в.
- Обрати з- поміж поданих прислів’їв ті, що допоможуть людям стати кращими.
Книга вчить, як на світі жить.
Не одежа красить людину, а добрі
діла.
Добре роби – добро і буде.
12. Словесне малювання.
.Люди протягом століть зустрічалися
зі злом і навчилися відрізняти добру людину від злої.
- Яке обличчя у доброї людини?
- А у злої? (Два учні малюють).
- Уся зовнішність того, хто
гнівається, говорить про те, що людина кипить:
- Чи завжди за
обличчям можна визначити яка людина?
( фрагмент із художнього фільму «
Попелюшка» та з мультфільму „Крошка Єнот” )
(Яка людина - добра чи
зла - можна визначати за вчинками).
13.Ознайомлення
з правилами заспокоювання.
Хочете ви цього
чи ні, але в житті виникають ситуації, коли
в тебе вселяється Злюка – ти сердишся або
гніваєшся. Гніватися також нормально, як і радіти і
сумувати, горювати, цікавитися. Це твоя реакція на
події. Гніватися – це ні добре, ні погано. Але при
гніві людина сильно збуджується і тоді
робить те, чого не варто або не можна
робити. Коли ви гніваєтеся? ( думки дітей).
Але що ж робити,
коли в тебе вселилася Злюка? ( обговорення
з сусідом)
Є такі люди яких
Злюка відвідує дуже часто і бійки і
погані слова так і лізуть з них. Як
же бути ? Що робити?
Сьогодні на уроці
присутні консультанти, які навчать вас як
заспокоюватись.
14. Вправа: „ Порожнє крісло”.
Для висловлювання
прошу зайняти порожнє крісло.
а).”Візьми
себе в руки”
Обхопи долонями
лікті і сильно притисни руками до
грудей – це поза витриманої людини.
б). « Врости
в землю»
Спробуй сильно – сильно
надавити п'ятками на підлогу на підлогу, руки стисни в
кулаки, міцно зціпи зуби. Ти – могутнє дерево, у
тебе сильне коріння, і ніякі вітри тобі не страшні. Це поза впевненої
людини.
в). « Ти –
лев»
Заплющ очі, уяви лева – царя звірів,
сильного і могутнього , впевненого у собі, спокійного і мудрого. Він
красивий, витриманий, гордий і вільний. Цього лева звати, як тебе, у
нього твоє ім'я, твої очі, твої руки, тіло. Лев – це ти.
г). «Замри»
Якщо ти розійшовся, незадоволений
чимось, скажи собі
подумки:
« Замри !».
Подивися довкола, що роблять інші,
знайди собі цікаве заняття, підійди до кого – небудь і попроси пограти з тобою.
д). «Порахуй
до 10»
Якщо ти нестриманий, звичайно криком
відповідаєш на будь – які зауваження, перш ніж щось викрикнути, подумки
повільно порахуй до 10 і зразу подумай: „І чого кричати?”.
є). «Стійкий
солдатик»
Стань на одну ногу, а іншу підігни в
коліні руки опусти. Ти стійкий солдатик на посту, ти чесно несеш свою службу.
Озирнися навколо себе, подивися, що навколо тебе діється, хто чим зайнятий,
кому треба допомогти. А тепер поміняй ногу і подивися ще уважніше.
ЦЕ СПОСОБИ ЗАСПОКОЇТИСЯ.
Зло породжує в душі людини прагнення
робити погані, ганебні вчинки. Треба намагатися не допускати в своє серце зло.
Учіться бути милосердними, гуманними дітьми, які вміють володіти собою і тоді
зло ніколи не зможе перебороти вас.
15. Рефлексія. Колективна
робота.
Закрийте очі й уявіть, що із зерна
Доброти, яке ми сьогодні посіяли на уроці, у вашому серці проросла й розцвітає
квіточка. Спочатку це пуп'янок, який повільно розгортає свої пелюстки. Вдихніть
аромат цієї квіточки, переповніться почуттям добра, миру, спокою.
А на дошці з'явилась лише серединка
цієї квітки. Скласти пелюстки - ваша справа. Тож до роботи! Нехай ваші серця
будуть завжди сповнені:
Милосердя Щедрості Справедливості
Увічливості Доброти Дружби
( Діти прикріплюють на дошці
пелюстки з цими словами).
16..Підсумок заняття.
Чи сподобалася вам ваша робота на
уроці?
Що ж перемогло у нас на уроці, Добро
чи Зло?
Візьміть сердечка та прикріпіть на
дошці тією стороною, яка перемогла у ваших серцях.
Вийшло велике червоне серце.
Дякую вам за співпрацю. А дарунком
для вас нехай стане ця пісня. ( Пісня « Если добрый ты»)
Комментариев нет:
Отправить комментарий