Тема уроку:Ой, веселе свято в нас.
Ми
прийшли у перший клас.
(урок для учнів 1 класу)
Мета: сформувати уявлення учнів про школу як країну знань,
розвивати в учнів інтерес до навчання,
уміння здобувати знання, пізнавальні інтереси; розширити кругозір учнів про
рідну Україну, про народну символіку та державні символи, розвивати прагнення
бути свідомим громадянином України, її патріотом; виховувати бажання
наполегливо оволодівати знаннями, любов до школи – джерела одержання знань і
вмінь.
Обладнання: імпровізована «Квітка-семицвітка», малюнки символів Полтавщини, ілюстрації державних і
народних символів, карта України, презентація, емблеми-наклейки для дітей, ілюстрації до загадок,
клятва першокласника, закони нашого класу, свідоцтво першокласника.
Клас прикрашений повітряними
кульками, яскраво вбрана дошка.
Хід
уроку
І. Організаційний момент.
Вступне слово вчителя.
Добрий день, мої любі діти!
Ви прийшли нині в перший клас.
Вчитись будете і радіти,
І рости кожен день і час.
Школа двері для вас відчинила
І запрошує вчитись вас.
Бо знання – це велика сила!
Тож навчайтеся! В добрий час
Прослуховування пісні «Дзвенить дзвінок веселий»
Слайд 2
ІІ. Повідомлення теми уроку.
1.Привітання.
– Сьогодні ви вперше
сіли за парти на своєму першому в житті уроці. Ви стали школярами, учнями
першого класу. Я вітаю вас у нашій гімназії! Деякі люди думають, що школа – це
просто приміщення, у якому знаходяться діти. Але насправді це не так. Школа –
це величезна Країна знань. Усі її мешканці носять звання «Учень». У школі немає
ледарів, тут усі працюють. А за свою працю отримують подарунки. Це не цукерки,
не іграшки, а знання!
(Вчителька
дзвонить маленьким дзвіночком)
2.Оголошення теми.
– Цей дзвіночок сповістив вам про те, що починається перший у
вашому житті шкільний урок «Ой,
веселе свято в нас. Ми прийшли у перший клас» Слайд 1
ІІІ. Мандрівка Країною знань. Слайд 3
1.Чарівна квітка.
– Ви знаєте діти, що сьогодні зі мною трапилось, йдучи до школи? Я зустріла
квіткову фею, яка подарувала, ось цю квіточку.
– Давайте порахуємо скільки на ній пелюсток. (Сім) Так сім. А скажіть в якій казці є квітка-семицвітка, яка виконувала всі бажання? (Казка «Квітка-семицвітка» В. Катаєва). Так,
молодці, дітки.
– А наша квіточка
трішечки інша. Мудра Фея вирішила влаштувати нам іспити. І сьогодні ми маємо
виконати бажання квіточки. Ви згодні?
2.Мандрівка з пелюстками.
(Вчителька по черзі відриває кожну пелюстку і
читає завдання)
І пелюстка – «День незвичайний сьогодні у світі!На знайомство запрошує всіх!». Слайд 4
Вчителька: Давайте знайомитися.
Мене звати …. А тепер я хочу ближче познайомитися з вами. Подивіться, будь
ласка, на це дерево. (Демонструє макет
дерева). Воно вам подобається? А чого, на вашу думку, на ньому не вистачає? (Квіточок).
Наше з вами завдання прикрасити це дерево квіточками. Скажу вам по
секрету, що це дерево незвичайне. Це дерево символізує наш клас, а кожен з вас
– це маленька
неповторна квіточка чарівного дерева. На парті, у кожного з вас лежить квіточка з вашим
фото. Кожен з вас прикріпить її на дерево разом з батьками трішечки пізніше.
–А зараз кожен з вас встане і назве своє ім’я.
– От і познайомилися. Ми з вами – одне ціле, одна
родина. Пропоную започаткувати ведення класного альбому. У нього ми будемо записувати
всі свої перемоги. Усі ви швидко навчитеся гарно читати та писати, хтось чудово
співатиме, а хтось танцюватиме. Ще будуть конкурси, свята, екскурсії, й це теж
ми будемо заносити до нашого альбому. Поки що його сторінки чисті й білі, але
вже сьогодні ви вперше намалюєте на них свої долоньки. ( Учні обводять свої
долоньки кольоровими олівцями.)
ІІ пелюстка – «І школа радо вас вітає Першокласників
таких!». Слайд 5
Школа – це шлях до науки, в життя. Без знань
життя неможливе. Знання для людини – що сонце для всього живого на світі. Людині
потрібно знати, як звернутися один до одного, як і де знайти потрібні речі, де
взяти одяг, їжу, як з чого приготувати, чому буває день і ніч, зима і літо, дощ
і сніг, холод і тепло. Виникає безліч різноманітних питань кожен день саме у
вас. І щоб навчитися відповідати на ці питання, необхідно вчитися для отримання
знань.
– Знання ми
починаємо отримувати коли, як ви гадаєте? (З народження).
– Так, дійсно, з народження. Нас вчать посміхатися, агукать, говорити, самостійно
їсти, одягатися, взуватися. Хто ж нас навчає? (Батьки ).
– А буває таке, коли
ви що-небудь не знаєте або не можете зробити до кого ви найчастіше звертаєтесь ?(Відповіді дітей ).
– Але настає такий
час, коли ви виростаєте і вам бракує отриманих знань. Ви знаєте що в світі
стільки всього цікавого... А матусі, батька, бабусі, дідуся поруч з вами немає.
Що робити у такому випадку ? Де
людина почерпне нові знання ?( В школі)
–
Сьогодні таких діток, як ви,
маленьких першокласників, у школи України прийшло
дуже багато. Сьогодні свято – Перше вересня –
День Знань! Досі вас вважали маленькими,
а тепер вас нарекли гордо школярі.
І ось ви в школі. Це наш клас.
Ви всі прийшли сюди учитись.
Життя цікаве буде в вас,
Лиш треба добре потрудитись.
Бо тільки праця все дає:
Знання, уміння й інше диво!
Коли ж у тебе все це є,
То ти зростатимеш щасливо!
Ви всі прийшли сюди учитись.
Життя цікаве буде в вас,
Лиш треба добре потрудитись.
Бо тільки праця все дає:
Знання, уміння й інше диво!
Коли ж у тебе все це є,
То ти зростатимеш щасливо!
ІІІ пелюстка – «А щоб нам не сумувати, Потрібно загадку
відгадати». Слайд 6
– А зараз чарівна квіточка пропонує нам відгадати
загадки.
1. Дає здоров’я – спорт,
Вагу – солодкий торт.
Мед – працьовиті бджоли.
Знання глибокі -…(школа).
2. Щоб не спізнитись на урок,
Нам голос подає …(дзвінок).
3. Цю найпершу в школі книжку
Знає будь –який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає нам …(Буквар).
4. Ручки й олівці, щоб знали:
Ми кладемо у …(пенали).
5. Що мовчить, а розуму вчить? (Книжка)
6. Довгі палички кругленькі –
Сині, жовті, червоненькі.
На папері походили,
Кольори свої лишили…
Звуться палички оці
Кольорові …(олівці).
Вчителька: -
Щоб бути гарними школярами потрібно
виконувати правила учнів.
- А ви їх знаєте?
- Зараз перевіримо і пограємо в гру
«Так чи ні»
- А ви їх знаєте?
- Зараз перевіримо і пограємо в гру
«Так чи ні»
-
Якщо «так» – плескайте в долоні,
а якщо «ні» – тупочіть.
Треба гарно вам читати? (Так)
Треба менших ображати? (Ні)
На перерві пострибати? (Ні)
А всі парти пописати? (Ні)
Друга треба виручати? (Так)
А треба слухати матусю? (Так)
Тоді дратуйте хоч бабусю? (Так)
У школі вибийте шибки? (Ні)
Учительці робіть все навпаки? (Ні)
Брудне взуття носіть у школу? (Ні)
І книги кидайте додолу? (Ні)
Завжди старших поважайте! (Так)
І малюків не ображайте! (Так)
- Молодці! Всі правила для учнів ви знаєте.
- А що потрібно до школи брати ви знаєте?
- Послухайте вірш «Як Микола збирався до школи і скажіть, чого брати не потрібно», «Хто уважний»
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М’яч, граблі, перо, подушку,
На обід м’яку ватрушку
Ще й стільця, стола і парту,
Ще й географічну карту,
Трактора, машину, мило.
Вже й надворі звечоріло.
Сів Микола, дума думку:
– А чи все поклав у сумку?
Треба гарно вам читати? (Так)
Треба менших ображати? (Ні)
На перерві пострибати? (Ні)
А всі парти пописати? (Ні)
Друга треба виручати? (Так)
А треба слухати матусю? (Так)
Тоді дратуйте хоч бабусю? (Так)
У школі вибийте шибки? (Ні)
Учительці робіть все навпаки? (Ні)
Брудне взуття носіть у школу? (Ні)
І книги кидайте додолу? (Ні)
Завжди старших поважайте! (Так)
І малюків не ображайте! (Так)
- Молодці! Всі правила для учнів ви знаєте.
- А що потрібно до школи брати ви знаєте?
- Послухайте вірш «Як Микола збирався до школи і скажіть, чого брати не потрібно», «Хто уважний»
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М’яч, граблі, перо, подушку,
На обід м’яку ватрушку
Ще й стільця, стола і парту,
Ще й географічну карту,
Трактора, машину, мило.
Вже й надворі звечоріло.
Сів Микола, дума думку:
– А чи все поклав у сумку?
ІV пелюстка – «Ліси
і поля, річки і моря,
Це все – Україна
квітуча моя» Слайд 8
Вчителька:
Сьогодні радісно, щасливо нині
Складаєм дяку вчительці, батькам.
Ми український цвіт, ми – діти України,
І будемо трудитись, вірте нам!
Складаєм дяку вчительці, батькам.
Ми український цвіт, ми – діти України,
І будемо трудитись, вірте нам!
Вчителька:А ця пелюсточка
пропонує нам поговорити про нашу Батьківщину, рідний край, в якому ми
з вами живемо .
Учитель. Отже, Батьківщина – це та земля, де ти народився і живеш.
– Так як називається наша держава, наша Батьківщина? (Україна)
– А ми хто? (українці)
– Ми любимо неньку – Україну і зробимо все, щоб вона процвітала.
– А що ви – маленькі дітлахи можете зараз зробити для України? (Добре вчитись, добре поводитись, нести радість людям)
– А що таке радість? (це посмішки, гарний настрій)
– Так давайте дарувати всім посмішки і добрі діла.
(Станемо і затанцюємо нашому сонечку танок)
Фізкультхвилинка
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай.
Рідніше їм своя пустиня,
А ніж земний в чужині рай,
Їм красить все їх рідний край.
Нема
без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
– Погляньте на карту. Розгляньте її. Що на ній зображено?
– Отже, Україна – це наша держава. Ви – українці, її
маленькі сини і дочки, наша мова – українська. Щасливі ми , що народилися і
живемо на такій чудовій землі,багатій і мальовничій. Де б не були ми, скрізь
відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємось аж до сліз , зачувши рідну мову, українську пісню.
– Великих і славних міст багато, а ми будемо
говорити про головне місто України.
– Так, правильно, Київ – столиця нашої країни.
– Головне місто, в якому знаходяться всі головні владні будівлі.
Вчитель: Наша рідна Україна, наша Батьківщина, яка має
свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має також
неповторні державні символи. Про них послухайте казку.
Казка
про символи
Давним-давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними,
сміливими і дуже любили свою матір,готові були віддати за неї своє життя.
Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.
Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав, подарувала йому золоту корону з трьома
промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед,
показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім’я – Тризуб.
Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми
хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім’я – Прапор.
А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що
мати подарувала молодшому сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн.
З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну
матір.
(Демонстрування державних символів України)
– Кожна людина найбільше любить той край, де народилася і живе. Кожен
пишається своїм рідним краєм, завжди хоче про нього сказати найкраще. А
знайдіть на карті рідну землю, де ми живемо.
– Як вона називається? (Запоріжщина)
– А хто з вас знає, як
називається місто – наш обласний центр? (Запоріжжя).
Молодці, правильно.
Щоб патріотом- українцем
зростати,
треба багато про рідне місто
знати.
– Яку назву має наше рідне місто? (Бердянськ)
– Скільки років виповнюється йому в цьому році? ( років)
Народні символи.
– Калина символ кохання, краси, щастя.
– Почувши слово Україна, зразу ж
уявляєш вербу.
– Барвінок – символ вічності.
– В народі говорять: «Дім без
рушників, як сім`я без дітей». Рушники – це теж символи українського народу, старовинні
обереги дому.
– Вишивана сорочка, яку носили і хлопці і дівчата.
–В українські віночки вплітали багато квітів. І ми з вами
щойно впевнилися в цьому.
– Отже, тепер можна гордо сказати,
що ви – діти України – справжні школярі
– Але найголовніше, щоб ви були справжніми людьми: добрими, чесними, чуйними, не байдужими до чужого горя, а справжніми друзями, готовили завжди прийти на допомогу.
– Ви, мабуть чули прислів’я: Дружній череді вовк не страшний. Гуртом і батька легше бити.
– Як ви їх розумієте.
– Я хочу, щоб наш клас був дійсно як 1 дружна сім’я.
– Що для цього треба робити?
– Але найголовніше, щоб ви були справжніми людьми: добрими, чесними, чуйними, не байдужими до чужого горя, а справжніми друзями, готовили завжди прийти на допомогу.
– Ви, мабуть чули прислів’я: Дружній череді вовк не страшний. Гуртом і батька легше бити.
– Як ви їх розумієте.
– Я хочу, щоб наш клас був дійсно як 1 дружна сім’я.
– Що для цього треба робити?
V пелюстка «Поради
шкільної парти» Слайд
16
–Країна Знань, яку кожен з вас зможе відкрити завдяки своїм можливостям,
зусиллям має свої закони, і ви їх повинні знати.
Вчасно йди завжди до
школи
Та не спізнюйся
ніколи.
Вчись раніше
пробудитись,
Щоб до школи не
спізнитись.
Чемним будь, завжди
вітайся
І при цьому —
усміхайся.
Всіх вітай: дітей,
батьків,
Друзів і учителів.
На уроці не гукай,
Завжди руку піднімай.
Там, де шум і крик
буває
Працездатності немає.
На перерві в ігри
грайся,
А не бігай, не
штовхайся.
Як ведеш себе негоже
—
Завжди травма бути
може.
До порядку сам
привчайся.
В роздягальні не
штовхайся.
Одяг власний зберігай
І чужий не розкидай.
Школа — це твій
рідний дім.
Будь господарем у
нім.
Парти бережи і стіни
Скрізь поводь себе
відмінно.
В нашій школі — учень
ти.
Скрізь дотримуйсь
чистоти.
Слідкувати завжди
треба,
Щоб порядок був у
тебе.
У їдальні всі їдять,
Там не бігають —
сидять.
Як їси — не поспішай,
Все прожуй, тоді
ковтай.
В школу з книжкою
ідіть.
Зайві ж речі не
беріть.
Ними можна
травмувати.
Всім про це потрібно
знати.
Наполегливо учися.
У житті це
знадобиться.
Вчитись ти прийшов до
школи —
Не забудь про це
ніколи!
VІ пелюстка «Клятва першокласника» Слайд 17
Будемо в школі вчитись читати,
Гарно
писати і
рахувати,
Будемо в альбомі своїм малювати,
Твори писати,
вірші вивчати.
1 кл. Обіцяємо!
Обіцяємо не лінитись,
Добросовісно трудитись,
Педагога
поважати
I оцінки гарні мати.
1 кл. Обіцяємо!
Книги й
зошити любити,
Берегти,
а не губити,
Акуратними завжди бути,
Щоб нічого не забути.
1 кл. Обіцяємо!
На
уроках не жувати,
Не дрімати і не спати.
I домашні всі завдання
На
дванадцять
готувати.
1 кл. Обіцяємо!
Будемо вчитися сумлінно
I
поводитися відмінно.
Щоб
батьки могли радіти,
Що такі в них гарні діти!
1 кл. Обіцяємо! Обіцяємо! Обіцяємо!
Вчителька: А тепер настала моя черга дати вам
обіцянку.
Урочисто обіцяю:
Щоб ви могли багато
знати,
Буду добре вас
навчати.
Нікого не ображати,
Хлопчикам і дівчаткам
–
Всім допомагати.
До всіх ставитись з
любов’ю.
Дбати про ваше
здоров’я.
VІІ пелюстка «Ігрова» Слайд 18
Вчителька: Настав час
скласти вірша про Україну із щирих і теплих слів, використовуючи гру «
Добавлянка». Я почну, а ви будете добавляти останнє слово другого рядка в риму.
На землі великій є
одна країна:
Гарна й неповторна,
мила…(Україна)
І живуть тут люди
добрі, працьовиті,
І скажу, до речі, ще й
…(талановиті)
Землю засівають і
пісні співають,
На бандурі грають і
вірші…(складають)
Щоб жила й раділа
кожная родина,
Щоб була щаслива
наша…(Батьківщина)
-
А зараз ви
всі візьмете свої ромашки і разом з батьками прикріпите
їх до нашого дерева.
(Діти
прикріплюють їх на дерево).
ІV.
Підсумок уроку.
Вчитель. Ось і добіг кінця наш перший урок. Ви зробили перший крок
на шляху до знань – стали першокласниками. Нехай цей шлях буде для вас радісним
і цікавим! Нехай наша школа стане для вас другою домівкою!
– А тепер
погляньте на свої парти. Там лежать
промінчики, які розгубило наше сонечко.
– Як ви гадаєте, що написане на промінчиках? (імена дітей)
– Я хочу, щоб кожен з вас засяяв, як цей промінець і ніс людям лиш добро.
– А що цікавого ще ви помітили в промінчиках? (жовто-блакитні)
– Це колір нашого прапора. (символ України)
– Що означать ці кольори?
– Що ви чули на лінійці, урочиста пісня – символ України? (гімн)
– Третій символ України – герб.
– На ньому можна прочитати слово «воля».
– Сьогодні на уроці ми навчилися бути сонечками і гідними дітьми України.
А це сонечко залишиться нам на згадку і буде зігрівати теплом.
– Я всміхаюсь сонечку:
– Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квіточці –
Хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику:
– Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся –
Зичу всім добра!
– Як ви гадаєте, що написане на промінчиках? (імена дітей)
– Я хочу, щоб кожен з вас засяяв, як цей промінець і ніс людям лиш добро.
– А що цікавого ще ви помітили в промінчиках? (жовто-блакитні)
– Це колір нашого прапора. (символ України)
– Що означать ці кольори?
– Що ви чули на лінійці, урочиста пісня – символ України? (гімн)
– Третій символ України – герб.
– На ньому можна прочитати слово «воля».
– Сьогодні на уроці ми навчилися бути сонечками і гідними дітьми України.
А це сонечко залишиться нам на згадку і буде зігрівати теплом.
– Я всміхаюсь сонечку:
– Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квіточці –
Хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику:
– Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся –
Зичу всім добра!
Комментариев нет:
Отправить комментарий