Інструкція
щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів
загальноосвітніх
навчальних закладів
ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ
1. Цією Інструкцією визначаються
вимоги до заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх
навчальних закладів (далі – журнал), форма якого наведена в додатку до цієї
Інструкції.
2. У всіх загальноосвітніх
навчальних закладах незалежно від форм власності ведеться журнал.
3. Усі записи в журналі ведуться
державною мовою. Допускається запис тем уроків
(екскурсій, проектів тощо) і частково
домашнього завдання (назва тексту тощо) на правій сторінці журналу мовою навчального предмета (іноземною,
національної меншини).
4. Записи на всіх сторінках
журналу (у тому числі тих, що заповнюють вчителі, які викладають окремі предмети)
упродовж навчального року ведуться пастою (чорнилом) одного кольору.
5. Усі записи ведуться чітко і
розбірливо. Виправлення з
використанням гумки чи коректора не
допускаються. Помилковий запис акуратно
закреслюється (однією прямою лінією, якщо це слово, і похилою з правого
верхнього кута до нижнього лівого у клітинці з балами) і поряд (у цій же клітинці або рядку) пишеться правильний. Виправлення бала, відмітки про успішність,
назви теми засвідчується підписом керівника загальноосвітнього навчального
закладу і скріплюється печаткою загальноосвітнього навчального закладу (за
наявності) внизу сторінки журналу.
6. Усі записи в журналі,
необхідні на початок навчального року, здійснюються класним керівником упродовж
5 робочих днів після одержання журналу.
7. Позначення класу на титульній
сторінці журналу здійснюється арабськими цифрами. Для позначення паралельних
класів використовують прописні літери українського алфавіту (без лапок). Букви можна обирати не
обов’язково за алфавітом (наприклад, 1-А, 1-Б або 1-М (музичний) тощо).
8. Запис переліку навчальних предметів інваріантної та варіативної складових відповідно до робочого навчального плану здійснюється на третій
сторінці журналу. Назви освітніх галузей
не зазначаються.
Зразок для україномовних шкіл
|
№
з/п
|
Назва розділу
|
Сторінки
|
|
|
І. Облік відвідування (пропусків) занять
|
|
|
|
II. Облік навчальних досягнень учнів
|
|
|
|
Інваріантна складова:
|
|
|
1.
|
Навчання грамоти ( українська мова )
|
|
|
2.
|
Українська мова
|
|
|
3.
|
Літературне читання (укр.)
|
|
|
4.
|
Російська мова
|
|
|
5.
|
|
|
|
6.
|
Іноземна мова
__(англійська)_________ І група_________________
II група_________________
IІІ група_________________
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
7.
|
Математика
|
|
|
8.
|
Природознавство
|
|
|
9.
|
Я у світі
|
|
|
10.
|
Музичне мистецтво
|
|
|
11.
|
Образотворче мистецтво
|
|
|
12.
|
Трудове навчання
|
|
|
13.
|
Інформатика
|
|
|
14.
|
Фізична культура
|
|
|
15.
|
Основи здоров’я
|
|
|
16.
|
|
|
|
|
Варіативна складова:
|
|
|
17.
|
|
|
|
18.
|
|
|
|
|
III. Облік проведення навчальних екскурсій
|
|
|
|
IV. Зведений облік навчальних досягнень
учнів
|
|
|
|
V. Загальні відомості про учнів
|
|
|
|
VІ. Листок здоров’я
|
|
|
|
VIІ. Зведена таблиця руху учнів класу
|
|
|
|
VIIІ. Облік проведення бесід, інструктажів,
заходів з безпеки життєдіяльності
|
|
|
|
ІХ. Зауваження до ведення класного журналу
|
|
9. Якщо для вивчення окремих
навчальних предметів клас ділиться на групи, то для кожної з них у журналі відводять окремі сторінки.
10. Облік годин на вивчення навчальних предметів інваріантної складової робочого навчального плану
здійснюють на окремих сторінках журналу, відведених для цього предмета.
У разі якщо загальна кількість
годин з навчального предмета складається з
годин інваріантної та варіативної складових, усі записи в журналі ведуться на
сторінках, відведених для цього предмета.
Облік вивчення предметів варіативної складової (курсів за вибором) здійснюють на окремих
сторінках журналу.
Облік годин індивідуальних та групових занять здійснюють на окремих сторінках
журналу, де записують прізвища й імена всіх учнів класу, присутність їх на
занятті позначається знаком «+».
Назва навчального предмета, з якого було проведено заняття, вказується у графі
«Завдання додому».
11. У
розділі І «Облік відвідування (пропуск занять)» класний керівник щодня відмічає
кількість уроків (годин), пропущених кожним учнем (ученицею). Запис робиться у
вигляді дробу, чисельник якого вказує на причину відсутності («хв» – через хворобу (пишемо без
крапки), «пп» – поважні причини – за
письмовою заявою батьків або осіб, які їх замінюють, «бп» – без поважних
причин), а знаменник – кількість пропущених уроків (годин) («хв/5», «пп/4»,
«бп/5»).
Якщо учень (учениця) певний час
перебував (перебувала) у санаторно-курортному закладі, то навпроти його (її)
прізвища зазначається «Санаторій. Наказ
від ___№___». Водночас в розділі ІІ «Облік навчальних досягнень учнів» навпроти його (її) прізвища на
цей період зазначається «Санаторій».
При цьому запис не має виходити за межі клітинок із датами, що відповідають
цьому терміну.
Наприкінці кожного семестру та
навчального року обчислюється і
записується загальна кількість
пропущених кожним учнем (ученицею) уроків
(годин) – усього, через хворобу, через поважні причини і без поважних
причин.
|
№
з/п
|
Перший семестр
|
Пропущено
днів/уроків
за І семестр
|
||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
усього
|
у т.ч. через
хв.
|
у т.ч. через
пп
|
у т.ч.
бп
|
|
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30/150
|
20/100
|
10/50
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Узагальнена кількість днів/уроків під кожним
стовпчиком не виводиться (тільки навпроти кожного учня).
Відсутність учнів, які навчаються
за індивідуальною формою навчання, протягом усього навчального року або на
певний період (наприклад, на час медичного лікування) у журналі не фіксується.
Навпроти прізвища цього учня (учениці) запис робиться один раз «Інд. форма навчання. Наказ від___ №___».
При цьому запис не має виходити за межі клітинок із датами, що відповідають
терміну індивідуальної форми навчання.
І. Облік
відвідування (пропуск занять)
|
№
з/п
|
Місяць і число
Прізвище та
ім’я учня/учениці
|
Перший
семестр
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
09
|
09
|
03
09
|
09
|
05
09
|
09
|
07
09
|
09
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
1
|
Антіпова
Ганна
|
|
|
хв
5
|
|
пп
5
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
2
|
Байгуш
Дмитро
|
|
|
|
|
Санаторій. Наказ від 05.09.2015
№145
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
3
|
Іванова
Марія
|
Інд. форма
навчання. Наказ від 31.08.2015 № 140
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
12. У розділі ІІ «Облік
навчальних досягнень учнів» класний керівник записує прізвища та імена учнів в алфавітному порядку без скорочень (у разі
збігу прізвища та імені додається запис по батькові), назви навчальних предметів, прізвища, імена та по батькові вчителів,
які їх викладають, і систематично протягом року вносить до цього
розділу відповідні записи, пов’язані з прибуттям або вибуттям учнів.
Прізвища та імена учнів, які
навчаються за індивідуальною формою навчання (крім учнів, для яких
індивідуальне навчання організовано з причини кількості учнів менше 5-ти осіб),
записують в журналі відповідно до наказу по загальноосвітньому навчальному
закладу (на сторінках усіх розділів
журналу) з поміткою «Індивідуальне
навчання». Облік виконання програм індивідуального навчання для цих учнів ведеться в окремому журналі.
Прізвища та імена учнів, які
прибувають у клас посеред навчального року, записують наприкінці списку. Така
їх позиція у списку залишається до завершення ведення сторінки. На наступних
сторінках усі прізвища записують в алфавітному порядку.
Якщо учні вибувають із класу
протягом навчального року, то навпроти їхніх прізвищ на сторінках з усіх
предметів робиться запис: «Вибув/Вибула». На наступних сторінках
журналу прізвище цього учня (учениці) не записується.
ІІ. Облік навчальних досягнень учнів
№
|
з/п
|
Дата
Прізвище та
ім’я учня /учениці
|
|
|||||||||||||||||||||
|
09
|
09
|
03
09
|
09
|
05
09
|
09
|
07
09
|
09
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
1
|
Антіпова
Ганна
|
|
|
н
|
|
н
|
|
|
н
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
2
|
Байгуш
Дмитро
|
|
|
|
|
Санаторій
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
3
|
Іванова
Марія
|
Індивідуальне
навчання
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
4
|
Кривунь
Єгор
|
|
|
|
Вибув
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
5
|
Шаповалова
Ольга
|
|
|
|
|
|
|
|
Вибула
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
13. На лівій сторінці розгорнутого журналу в розділі ІІ «Облік навчальних
досягнень учнів» учитель веде щоденний облік навчальних досягнень (із
предметів, оцінювання яких здійснюється у балах) та відвідування
учнями занять із навчального предмета, який він викладає. Відсутність учня (учениці) на уроці зазначається у журналі під
відповідною датою буквою «н».
У графі «Місяць і число» у день проведення уроку (екскурсії, передбаченої
календарно-тематичним плануванням із певного предмета, контрольної роботи,
практикуму, досліду тощо) проставляється дата проведення. Дата
записується дробом, чисельник якого є числом, а знаменник – порядковим номером місяця у
році. Наприклад, 04/09. Заздалегідь дати
не записуються.
14. Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється вербально:
у 1-му класі – з
усіх навчальних предметів;
у 2-му класі – протягом
І семестру за рішенням педагогічної ради;
у 24-му класах – із предметів інваріантної складової: «Інформатика», «Музичне мистецтво»,
«Образотворче мистецтво», інтегрованого курсу «Мистецтво», «Основи здоров’я»,
«Фізична культура»;
у 14-му класах – з усіх предметів варіативної
складової.
Наприкінці
семестрів та навчального року з навчальних предметів, з яких оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється вербально, у журналі у графах «І семестр», «ІІ семестр», «Рік» записується «зар.» (зараховано). Окремі
види перевірок у разі вербального оцінювання (за ведення зошита, діалог,
диктант тощо) у журналі словом «зар.» не фіксують.
У випадках, коли учні звільнені
за станом здоров’я від занять із фізичної культури, наприкінці семестрів та
навчального року робиться запис «зв.»
(звільнений (а)).
1 клас, 2-4 класи
(основи
здоров’я, фізична культура, інформатика,
музичне мистецтво, образотворче
мистецтво)
|
№
з/п
|
Число і місяць
Прізвище та
ім’я учня (учениці)
|
|
||||||||||||||||||
|
|
|
12
|
12
|
12
|
12
|
12
|
І семестр
|
01
|
|
05
|
|
05
|
|
27
05
|
ІІ семестр
|
Рік
|
|
|
||
|
1
|
Андрусенко
Катерина
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
зар.
|
|
|
|
2
|
Воєводенков
Вадим
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
зар.
|
|
|
|
3
|
Іщенко
Дмитро
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
зар.
|
|
|
|
4
|
Катеринич
Софія
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
зар.
|
|
|
|
5
|
Тарасенко
Олена
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
зар.
|
|
|
1 клас
|
№
з/п
|
Число і місяць
Прізвище та
ім’я учня (учениці)
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
22
12
|
12
|
12
|
25
12
|
Зошит
|
І семестр
|
01
|
|
05
|
|
05
|
05
|
Зошит
|
ІІ семестр
|
Рік
|
|
|
|||
|
1
|
Андрусенко
Катерина
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
зар.
|
|
|
|
|
2
|
Воєводенков
Вадим
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
зар.
|
|
|
|
|
3
|
Іщенко
Дмитро
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
зар.
|
|
|
|
|
4
|
Катеринич
Софія
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
зар.
|
|
|
|
|
5
|
Тарасенко
Олена
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
зар.
|
|
|
|
2 клас
|
№
з/п
|
Число і місяць
Прізвище та
ім’я учня (учениці)
|
Дикт.
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
12
|
12
|
12
|
12
|
Зошит
|
І семестр
|
01
|
|
05
|
Діалог
|
05
|
Зошит
|
Тема
|
ІІ семестр
|
Рік
|
|
|
|||
|
1
|
Андрусенко
Катерина
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
|
|
7
|
7
|
|
8
|
7
|
7
|
7
|
|
|
|
|
2
|
Воєводенков
Вадим
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
|
|
8
|
7
|
|
8
|
8
|
8
|
8
|
|
|
|
|
3
|
Іщенко
Дмитро
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
|
|
7
|
8
|
8
|
8
|
8
|
8
|
8
|
|
|
|
|
4
|
Катеринич
Софія
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
|
|
10
|
10
|
10
|
11
|
10
|
10
|
10
|
|
|
|
|
5
|
Тарасенко
Олена
|
|
|
|
|
|
|
|
зар.
|
|
|
11
|
10
|
|
11
|
11
|
11
|
11
|
|
|
|
Примітка: якщо за рішенням педагогічної ради І
семестр 2-го класу оцінюється, то заповнювати сторінки журналу за зразком ІІ
семестру 2-го класу.
4 клас
|
№
з/п
|
Число і місяць
Прізвище та
ім’я учня (учениці)
|
Дикт.
Дикт.
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
22
12
|
12
|
24
12
|
12
|
Зошит
|
І семестр
|
01
|
|
05
|
Діалог
|
05
|
05
|
Зошит
|
ІІ семестр
|
Рік
|
Держ.підс.атест.
|
|
|||
|
1
|
Андрусенко
Катерина
|
|
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
7
|
7
|
7
|
|
|
|
2
|
Воєводенков
Вадим
|
|
|
|
|
|
|
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
8
|
8
|
8
|
|
|
|
3
|
Іщенко
Дмитро
|
|
|
|
|
|
|
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
8
|
8
|
8
|
|
|
|
4
|
Катеринич
Софія
|
|
|
|
|
|
|
|
11
|
|
|
|
|
|
|
|
10
|
10
|
10
|
|
|
|
5
|
Тарасенко
Олена
|
|
|
|
|
|
|
|
11
|
|
|
|
|
|
|
|
11
|
11
|
11
|
|
|
У разі неатестації учня (учениці)
через пропуски половини або більшості уроків із навчальних предметів, які
оцінюються вербально, робиться запис «не зар.»
(не зараховано). З навчального
предмета (предметів), з якого учень (учениця) не атестований, готується
завдання на літні канікули за індивідуальною програмою, виконання якої
перевіряється перед початком нового навчального року. За результатами
перевірки, орієнтовно до 05 вересня
включно, у журналі робиться повторний запис про рішення педагогічної ради.
15. Навчальна діяльність учнів під
час екскурсій, не передбачених навчальними програмами з певних
предметів, та тих, які проводяться наприкінці навчального року (що
записуються в журналі у розділі ІІІ «Облік проведення навчальних екскурсій»), не оцінюється і балами в журналі не фіксується.
16. Оцінювання
навчальних досягнень учнів здійснюється за 12бальною шкалою і фіксується у журналі у 2-4-му
класах із таких навчальних предметів інваріантної складової: «Українська мова», мова і читання національної меншини (де зазначається
відповідна мова), «Літературне читання (укр.)», «Літературне читання (рос.)», «Іноземна
мова», «Математика», «Природознавство», «Я
у світі», «Трудове навчання».
17. Учитель фіксує у
журналі результати оцінювання усних робіт (опитувань) у день, коли відбувалось
оцінювання, письмових
робіт – з метою надання часу для їх перевірки – у день, коли проводиться
наступний з цього предмета урок, але під датою, коли виконувалась робота.
18. У журналі балами фіксуються такі види контролю: у 2-4-му класах – поточний,
періодичний, а також виводяться тематичні, семестрові, річні бали; у 4-му класі
– результати державної підсумкової атестації з предметів, із яких
проводилась атестація.
У разі неатестації учня (учениці)
за тему, семестр, рік робиться відповідний запис «н/а» (неатестований /
неатестована). Неатестація учня
(учениці) за тему не впливає на семестровий та річний бал, якщо наступні теми
ним (нею) засвоєні. Неатестація учня (учениці) за І семестр не впливає на
оцінку за ІІ семестр та річний бал, якщо програма ІІ семестру засвоєна.
У разі неатестації учня (учениці)
з навчального предмета (який оцінюється балами) за ІІ семестр та рік для нього
готується завдання на літні канікули за індивідуальною програмою, виконання
якого перевіряється до початку нового навчального року. За результатами перевірки, орієнтовно до 05 вересня включно, у журналі
робиться повторний запис про рішення педагогічної ради загальноосвітнього
навчального закладу.
19. На кожний вид робіт із
періодичного контролю, що триває не весь
урок, або займає певний час на кількох уроках, чи охоплює діяльність учнів
протягом певного періоду, у журналі відводиться окрема колонка з відповідним
записом (наприклад «Діалог», «Зошит»).
Колонки для фіксації результатів оцінювання ведення зошитів відводять
наприкінці кожного місяця (з предметів «Я у світі» і «Природознавство», у разі якщо ці зошити
ведуться, – наприкінці семестрів).
У 1-му класі (та у І семестрі 2-го класу за рішенням педагогічної ради)
результати перевірки зошитів у журналі не фіксуються, але колонку відводять.
На правій сторінці журналу
одночасно із записом теми уроку зазначаються відповідні види перевірок у ті дні, коли вони проводилися.
Результати
періодичного контролю, що проводиться фронтально, записують на лівій сторінці журналу під
датою, а вид перевірної роботи (аудіювання,
диктант, списування, письмовий переказ, письмовий твір, мовна тема тощо)
зазначають у верхній частині
відповідної колонки.
Ліва сторінка. Зразок
|
№
з/п
|
Число і місяць
Прізвище та
ім’я учня (учениці)
|
Ауд.
Дикт.
Письм.
перек.
Сп. гр.
Сп. гр. нав.
Усн.
твір
Мовна
тема
Усн.
перек.
Письм.
твір
Діалог
|
||||||||||||||||||
|
09
|
09
|
03
09
|
09
|
09
|
09
|
09
|
08
09
|
|
|
09
|
Зошит
|
11
|
11
|
03
11
|
11
|
11
|
Діалог
|
..
|
||
|
1
|
Андрусенко
Катерина
|
|
|
|
|
|
|
|
7
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
Воєводенков
Вадим
|
|
|
|
|
|
|
|
9
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
Іщенко
Дмитро
|
|
|
|
|
|
|
|
11
|
11
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4
|
Катеринич
Софія
|
|
|
|
|
|
|
|
7
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
Тарасенко
Олена
|
|
|
|
|
|
|
|
н
|
н
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Навчальна діяльність учнів, що організовується на уроці
після проведення фронтальної перевірки, яка триває частину уроку (наприклад, аудіювання), не оцінюється і балами в журналі не
фіксується.
У випадках, коли одну роботу
оцінюють за двома критеріями, один із балів записують під датою, а інший бал
поруч, в окремій колонці, без зазначення дати. Вид перевірної роботи («списування
(грамотність)» і «списування (графічні навички»))
зазначають у верхній частині відповідної колонки.
Усі записи робляться у називному
відмінку (наприклад, «Діалог»).
Допускається скорочення назв за правилами скорочення слів української мови, але
читатися вони мають однозначно (наприклад «Усн.
перек.»
«Чит. вголос»,
«Чит. мовчки»).
20. Бали, записані учителем у
журналі, мають відповідати
балам, виставленим у зошитах для
контрольних робіт, що їх вчитель має зберігати до кінця навчального року. Для цих робіт ведуться окремі зошити.
21. Підсумкові контрольні роботи
з навчальних предметів, що можуть проводитися відповідно до розпорядження
керівника навчального закладу чи органу управління освітою під час
інспектування навчального закладу, фіксуються у журналі під датою фактичного
дня проведення з наступним коригуванням календарно-тематичного плану.
22. Відсутність учня (учениці)
під час написання контрольної роботи (диктанту, мовної теми, письмового
переказу тощо) зазначається у журналі під датою виконання роботи буквою «н». У цьому випадку оцінювання навчальних досягнень учня (учениці) за
тему учитель визначає за поточними балами.
23. Тематичний бал виставляється після опрацювання програмової теми
(кількох підтем однієї великої теми, кількох невеличких тем, розділу підручника).
Тематичний бал записується у колонці журналу без дати з позначкою «Тема».
24. Бал за семестр виставляється
у колонці журналу з позначкою
«І семестр» («ІІ
семестр») не пізніше ніж за 3 дні
до кінця певного семестру.
25. У 4
- х класах бали, одержані учнями за державну підсумкову атестацію у формі
підсумкової контрольної роботи, виставляються на лівій сторінці журналу.
У розділі «Зміст» здійснюється запис «Державна
підсумкова атестація».
Літературне читання. 4 клас Ліва сторінка. Зразок.
|
№
з/п
|
Число і місяць
Прізвище та
ім’я учня (учениці)
|
Чит.
.мовчки
.
|
||||||||||||||||||
|
|
03
05
|
05
|
Чит. вголос
|
05
05
|
05
|
05
|
Вірш
напам.
|
|
|
05
|
Уривок
напам
|
05
|
|
|
Тема
|
ІІ семестр
|
Рік
|
Держ.підс.
атест.
|
||
|
1
|
Андрусенко
Катерина
|
|
|
|
9
|
|
|
8
|
9
|
|
|
|
|
9
|
|
|
|
9
|
9
|
9
|
|
2
|
Воєводенков
Вадим
|
|
|
|
10
|
|
|
н
|
10
|
|
|
|
|
10
|
|
|
|
10
|
10
|
10
|
|
3
|
Іщенко
Дмитро
|
|
|
|
11
|
|
|
10
|
11
|
|
|
|
|
11
|
|
|
|
11
|
11
|
11
|
|
4
|
Катеринич
Софія
|
|
|
|
7
|
|
|
6
|
7
|
|
|
|
|
7
|
|
|
|
7
|
7
|
7
|
|
5
|
Тарасенко
Олена
|
|
|
|
9
|
|
|
9
|
9
|
|
|
|
|
9
|
|
|
|
9
|
9
|
9
|
|
№
з/п
|
Дата
|
ЗМІСТ
|
Завдання додому
|
|
...
|
20/05
|
Державна підсумкова атестація
|
|
|
|
|
|
|
З предметів, які підлягають
державній підсумковій атестації, оцінки за Рік, Держ. підс. атест. мають бути
однакові.
26. У разі, коли учень (учениця) звільнений (звільнена) від
державної підсумкової атестації за рішенням педагогічної ради загальноосвітнього
навчального закладу, в журналі в цій колонці робиться запис «зв.».
27. Річний бал
виставляється в колонці журналу з позначкою «Рік». Окрема колонка для
підсумкового бала не відводиться.
28. У розділі ІІІ «Облік
проведення навчальних екскурсій» учитель записує дату, зміст і кількість годин
проведення навчальних екскурсій, що не передбачені навчальними програмами з
певних предметів і проводяться наприкінці або упродовж навчального року.
Навчальні екскурсії з окремих
предметів, передбачені календарно-тематичним планом, записуються на сторінках
журналу, відведених для відповідного предмета.
29. У розділі ІV «Зведений облік навчальних
досягнень учнів» журналу у 1-3-му
класах заповнюються рядки: «І семестр», «ІІ семестр», «Рік», у
4-му класі – 4 рядки: «І семестр», «ІІ семестр», «Рік», «Державна підсумкова
атестація».
Запис про рішення педагогічної
ради у журналі робиться за такою формою:
«Переведено до _______ класу (протокол від ________№__)»;
«Переведено до _______ класу, нагороджено Похвальним листом (протокол
від ________№__)»;
«Дано завдання на літні канікули
з ________(назва предмета) за індивідуальною формою навчання (протокол від
________№__)».
У цьому випадку до 05 вересня
включно робиться повторний запис про рішення педагогічної ради;
«Переведено до іншої школи (класу)» – указати назву загальноосвітнього навчального закладу (наказ від
________№__);
«Перебував (перебувала) на лікуванні у санаторії чи у санаторній школі
(наказ по загальноосвітньому навчальному
закладу від _________№__)»;
«Переведено на індивідуальну форму навчання» тощо (наказ від ________№__).
|
складова
|
Варіативна складова
|
Рішення
педагогічної ради (дата і номер протоколу) про результати навчальних досягнень
учня/учениці (переведено до наступного класу, нагороджено Похвальним листом)
|
|||||||
|
Образотворче
мистецтво
|
Трудове навчання
|
Інформатика
|
Фізична культура
|
Основи здоров’я
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Переведено до 4 класу
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(протокол від
05.06.2016№7)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Переведено до 4 класу,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
нагороджено Похвальним
листом
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(протокол від
05.06.2016№7)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Переведено до ЗОШ І-ІІІ
ст. №1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(наказ від 11.12.2015
№179)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30. Графи розділу V «Загальні відомості про учнів» журналу заповнює класний керівник, який уносить відповідні
записи у зв'язку з прибуттям або вибуттям учнів.
Зміни в обліковому складі учнів у
журналі фіксуються після відповідного
наказу по загальноосвітньому навчальному закладу із записом «Вибув/Вибула
(куди?), наказ від _______№___».
Прізвища учнів, які прибули
впродовж навчального року, записуються наприкінці списку з позначкою «Прибув/Прибула
з «__»______, наказ від _______№__».
V. Загальні відомості
|
№
з/п
|
№ особової справи
|
Прізвище, ім’я та
по батькові учня (учениці)
|
Стать
|
Число, місяць, рік
народження
|
Коли і куди вибув
(вибула)
|
|
1.
|
А/45
|
Антоненко
|
|
|
Вибула до ЗОШ І-ІІІ ст. №3,
|
|
|
Мирослава
|
Ж.
|
12.06.2008
|
наказ від 15.09.2015 №134
|
|
|
|
Валеріївна
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
29.
|
К/87
|
Кириленко
|
|
|
Прибув з 10.12.2015,
|
|
|
|
Дмитро
|
Ч.
|
17.11.2007
|
наказ від 10.12.2015 №185
|
|
|
|
Максимович
|
|
|
Вибув до ЗОШ І-ІІІ ст. №2,
наказ від 25.12.2015 №200
|
31. У розділі V «Загальні відомості про учнів» номер
особової справи записується через дріб, де чисельник – велика літера, а
знаменник – порядковий номер запису прізвища учня (учениці) в алфавітній книзі (А/45).
Прізвища, імена та по батькові
учня, батьків або осіб, які їх замінюють, записуються
у відповідних колонках повністю без
скорочень.
Не здійснюється запис про батьків (чи одного з них) у таких випадках:
при позбавленні батьківських прав;
у разі смерті;
якщо
один із батьків не бере участі у
вихованні дитини, але водночас не
позбавлений батьківських прав (за згодою).
Записуються місце проживання
(включає в себе постійне або тимчасове місце проживання дитини) і контактні
номери телефонів батьків або осіб, які їх замінюють.
Дані про місце роботи (посаду) та трудову діяльність батьків не
записуються.
Дата народження зазначається
цифровим способом: число, місяць, рік народження.
|
Прізвище, ім’я та по батькові
батька, матері або осіб,
які їх замінюють)
|
Номери контактних телефонів
|
Місце проживання
(постійне або тимчасове),
номер телефону
|
№
з/п
|
|
Антоненко Валерій
|
099-67-87-545
|
Вул. Шевченка, буд.7, кв.5,
|
1.
|
|
Геннадійович
|
|
т. 2-25-56
|
|
|
Антоненко Марія
|
099-56-45-808
|
|
|
|
Сергіївна
|
|
|
32. У розділі VI «Листок здоров’я» медичний працівник загальноосвітнього
навчального закладу фіксує інформацію про групу здоров’я кожного учня. Ця
сторінка підписується медичним працівником загальноосвітнього навчального
закладу, класним керівником і керівником загальноосвітнього навчального
закладу. (Медичний
працівник школи не має права
заповнювати с.264 класного журналу. Тому в кінці класного журналу додатково
мають бути вклеєні 2 листки здоров’я з візою лікаря та його печаткою.)
Листок здоров’я_______класу ЗОШ І-ІІІ ст. №1 (№1)
|
№
|
Прізвище, ім’я по батькові
|
Довжина тіла
(зріст)
|
Розмір меблів
|
Група з фізкультури
|
Патології (порушення зору; слуху; постави; часті
хвороби)
|
|
1.
|
Антоненко
Мирослава Валеріївна
|
|
|
|
|
Листок здоров’я_______класу ЗОШ І-ІІІ ст. №1 (№2)
|
№
|
Прізвище, ім’я по батькові
|
Дата народже
ння
|
Група з фізкуль
тури
|
Термін дії
|
Зміна групи з фізкультури
|
Термін дії
|
Примітка
|
|
1.
|
Антоненко
Мирослава Валеріївна
|
|
|
|
|
|
|
33. Перший запис у розділі VII «Зведена
таблиця руху учнів класу» робиться на початку вересня (орієнтовно до 05
вересня) у графі «На початок семестру (року)». Наступний запис про кількість
учнів, які прибули або вибули, та про кількість учнів станом на перший день ІІ
семестру робиться у перший день навчання (у графах «Прибув/Прибула», «Вибув/Вибула»,
«На кінець І семестру» і «На початок ІІ семестру»). Останній запис робиться в останній день навчального року.
34. У розділі VIII фіксується проведення бесід з безпеки життєдіяльності та вступного інструктажу (облік виховних заходів (у тому числі
виховних годин, годин спілкування тощо) у
журналі не ведеться).
35. Контроль за дотриманням вимог до ведення журналу щокварталу здійснює
керівник загальноосвітнього навчального закладу та його заступник з
навчально-виховної роботи.
Перевіряти ведення журналу також може особа, яка має право інспектувати
загальноосвітній навчальний заклад.
Якщо до ведення журналу немає
зауважень, зазначається «Журнал перевірено»;
записуються дата, прізвище, ініціали та підпис особи, яка здійснювала перевірку.
Якщо до
ведення журналу є зауваження, то особа, яка перевіряє, у розділі ІХ «Зауваження
до ведення журналу» стисло фіксує
зауваження та пропозиції щодо поліпшення ведення записів у журналі
учителем, записує дату, прізвище та ініціали і ставить підпис.
У графі «Відмітки про виконання»
вчитель щодо зауважень та пропозицій у
триденний термін робить помітку «Виконано» або «Взято до відома», записує дату,
своє прізвище та ініціали і ставить підпис.
36. Розподіл
кількості сторінок для навчальних предметів інваріантної та варіативної складових робочого
навчального плану загальноосвітнього навчального закладу (з урахуванням окремих
сторінок для кожної групи при вивченні окремих предметів, якщо клас поділяється
на групи) здійснює заступник директора з
навчально-виховної роботи.
37. На правій сторінці розгорнутого журналу у день проведення уроку
(екскурсії, контрольної, практичної роботи тощо) відповідно до календарного планування записуються дата проведення і
його тема. Заздалегідь дати й тема уроку не записуються.
Після написання контрольних робіт у
журналі фіксується проведення аналізу результатів контрольних робіт, повторення, узагальнення з теми з відповідним записом
«Аналіз контрольної роботи», «Узагальнення (повторення) з теми» тощо.
У разі проведення бінарних уроків
(два уроки поспіль з одного або різних предметів) дата і тема кожного з них записуються окремо.
У разі проведення інтегрованих
уроків дата і тема кожного з них записуються на сторінці одного з навчальних
предметів за вибором учителя.
Якщо заняття проводиться не у
формі уроку, то у журналі вказується обрана організаційна форма (наприклад: «Екскурсія
до бібліотеки»; «Проект «Зростаємо разом із книгою», «Практична робота
«Висаджування квітів» тощо).
38. У графі «Завдання додому» стисло
записуються зміст (сторінки підручника, номери задач тощо) і спосіб виконання
завдання (вивчити напам'ять, повторити,
розв’язати тощо).
Запис у відповідній графі може не робитися у випадках, коли домашнє
завдання не задається.
39. У
випадку відсутності вчителя педагогічний працівник, який його замінює, робить запис дати проведення
уроку, теми і домашніх завдань. У графі
«Завдання додому» після запису домашнього завдання записує «Заміна», своє прізвище, ініціали та засвідчує запис власним підписом.
Загальні вимоги до
ведення класного журналу
ЗВЕРТАЄМО УВАГУ! Вчителі іноземної мови, фізичної культури, музичного
мистецтва, інформатики заповнюють предметні сторінки журналу відповідно до
Інструкції.
Розподіл кількості
сторінок для навчальних предметів здійснює заступник директора з НВР орієнтовно так:
·
якщо на вивчення предмета навчальним планом передбачено
1 годину на тиждень, то необхідно
залишити в журналі орієнтовно три розвороти (шість сторінок), тобто три
сторінки ліворуч – для обліку навчальних досягнень учнів і три сторінки
праворуч – для запису змісту уроків і домашніх завдань;
·
якщо на вивчення предмета навчальним планом передбачено
2 години на тиждень, то відповідні
записи в журналі здійснюються на шести
розворотах (дванадцять сторінок), 6 лівих і 6 правих сторінках журналу; а для
записів у журналі з мови (української, мови національних меншин, іноземної)
необхідно залишити орієнтовно 14 сторінок, тобто сім розворотів;
·
якщо на вивчення предмета навчальним планом передбачено
3 години на тиждень, то
відповідні записи в журналі здійснюються
на дев’яти розворотах (вісімнадцять
сторінок), 9 лівих і 9 правих сторінок журналу;
·
якщо на вивчення предмета навчальним планом передбачено
4 години на тиждень, то відповідні
записи в журналі здійснюються на
дванадцяти розворотах (двадцять чотири
сторінки), 12 лівих і 12 правих сторінок журналу;
·
якщо для вивчення предмета клас
ділиться на групи, для кожної з них відводяться окремі сторінки. У разі, коли загальна кількість
годин із предмета складається з годин інваріантної
та варіативної складових, усі записи
в журналі необхідно вести на сторінках відповідного предмета.
Наприкінці навчального року вчителем робиться відповідний запис на сторінках кожного
предмета:
Вчитель_________________Іванова Наталія Миколаївна
|
№
з/п
|
Дата
|
ЗМІСТ
|
Завдання додому
|
|
35.
|
26/05
|
Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу
|
|
|
|
|
Навчальну програму виконано в повному обсязі
Учитель Іванова Н.М.
(підпис)
|
|
або
|
№
з/п
|
Дата
|
ЗМІСТ
|
Завдання додому
|
|
35.
|
26/05
|
Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу
|
|
|
|
|
Навчальну програму виконано в повному обсязі
шляхом ущільнення.
Учитель Іванова Н.М.
(підпис)
|
|
У розділі журналу «Зведений облік досягнень у навчанні»
фіксуються навчальні досягнення учнів з предметів інваріантної складової. З
варіативної складової записуються лише назви предметів або курсів.
Контроль та відповідальність за дотриманням вимог щодо ведення класного журналу здійснюється адміністрацією загальноосвітнього навчального закладу.
Вимоги до
проведення та запису видів контролю
у класному журналі
Із
врахуванням світового досвіду і потреб розвитку української школи у вітчизняній
педагогіці визнано три види
компетентностей, які характеризують результати навчання на засадах
компетентнісного підходу: ключові,
міжпредметні і предметні.
До ключових компетентностей відносяться: уміння вчитися, соціально-трудова, загальнокультурна, інформаційно-комунікативна, соціальна,
здоров’язбережувальна. Ключові компетентності є наскрізними інтегрованими
утвореннями, які формуються засобами всіх предметів, у взаємозв’язку урочної і
позаурочної роботи, у взаємодії з соціумом.
Міжпредметні компетентності формуються у взаємозв’язку
змісту і методик предметів однієї чи різних освітніх галузей.
Предметні компетентності забезпечуються засобами одного
предмету, їх зміст і структура чітко відповідають певним елементам навчального
змісту. Предметні компетентності молодших школярів визначаються на основі вимог
до навчальних досягнень учнів, які вказано у програмах кожного предмету.
Об’єктами контролю у процесі початкового навчання є предметні
компетентності: знання про предмети і явища навколишнього світу, взаємозв’язки
і відношення між ними; вміння та навички
застосовувати засвоєні знання; досвід творчої діяльності; ціннісні ставлення.
Контроль і оцінювання в процесі навчання молодших школярів є одним
із важливих засобів мотивації і
стимулювання їх учбово-пізнавальної діяльності. Так, оцінка у поєднанні з
іншими мотивами учіння сприяє розкриттю перспектив успіху дитини, створює і
підтримує позитивний емоційний настрій, викликає бажання вчитися, сприяє
формуванню адекватної самооцінки.
У початкових
класах вчителем застосовуються такі види
контролю: поточний, періодичний,
тематичний, семестровий, річний; державна підсумкова атестація.
1. Поточний контроль здійснюється в
процесі поурочного вивчення теми. Результати
поточної перевірки на самостійному етапі в структурі уроку оцінюються в оцінних судженнях або в балах. У процесі оволодіння новим
змістом, тобто під час його засвоєння, систематизації й узагальнення,
застосування нових знань, умінь і навичок, оцінка в балах виставляється тільки
за достатньо повні і правильні відповіді.
Інформація,
отримана в процесі поточного контролю, є основою для коригування методики
роботи вчителя на уроці, запобігання відставання окремих учнів, коригування
учіння, необхідною умовою досягнення поурочних цілей, враховується у планування
наступних уроків.
2. Періодичний контроль має на меті визначення й оцінювання сформованості
загальнопредметних умінь і навичок
(аудіювання, читання, усне мовлення тощо), якими оволодівають учні в процесі
вивчення окремих предметів. Цей вид контролю передбачає перевірку, що
здійснюється періодично, шляхом організації фронтальної та індивідуальної
діяльності школярів. Періодичність перевірки та вимоги до її змісту, оцінювання
й обліку результатів конкретизуються в рекомендаціях з окремих предметів.
Якщо учень був відсутній під час
написання контрольної роботи (диктанту, мовної теми, письмового переказу,
контрольної роботи з математики), що зазначається в журналі з датою, зазначену
роботу він не переписує. Учитель напроти його прізвища в цей день ставить «н»
і оцінює його навчальні досягнення за поточними балами.
3. Тематичний контроль (перевірка
й оцінювання) як правило здійснюється після
опанування програмової теми чи розділу. У разі, коли тема розрахована на
велику кількість годин, її розподіляють на логічно завершені частини – підтеми.
Якщо ж програмова тема невелика за обсягом, то об’єднують з однією або кількома
наступними темами. Отже, одиницями тематичного контролю з різних предметів
можуть бути: програмова підтема, тема, кілька тем, розділ. Об’єднання
програмових тем здійснюється не механічно, а з урахуванням логічної структури
їх змісту, взаємозв’язку між темами. Тематичний контроль якісно відрізняється
від поточного контролю тим, що спрямований на виявлення та оцінювання рівнів
оволодіння певною, достатньо завершеною частиною навчального матеріалу
відповідно до структурних елементів предметної компетентності.
Кількість тематичних перевірок визначається залежно від кількості годин навчального
предмета на тиждень та логічної завершеності теми (орієнтовно: 1 година на тиждень – 2 тематичних
оцінювання за семестр; 2-3 години на тиждень –
3-4 тематичних оцінювання).
Тематична оцінка в балах виставляється з
урахуванням усіх поточних оцінок, отриманих під час вивчення теми.
Підсумкове оцінювання за семестр здійснюється на основі результатів
тематичного оцінювання з урахуванням динаміки зростання рівня навчальних
досягнень учня/учениці.
Річна оцінка виставляється на основі семестрових оцінок також із урахуванням динаміки
зростання рівня навчальних досягнень учня/учениці.
Облік результатів контролю
ведеться учителем у класних журналах і табелях навчальних досягнень учнів ІІ-ІV
класів.
Підсумкові контрольні роботи з
навчальних предметів можуть проводитися відповідно до розпорядження директора
загальноосвітнього навчального закладу чи органу управління освітою під
час інспектування загальноосвітнього навчального закладу. Фіксуються вони у
журналі під датою фактичного дня проведення з наступним коригуванням
календарно-тематичного плану. Результати цих робіт враховуються під час
виставлення балів за семестр, але вони не є визначальними.
При складанні календарно-тематичних планів з української мови, російської
мови, математики необхідно передбачити 1-2 уроки після контрольних робіт для
проведення аналізу виконання контрольних робіт, повторення, узагальнення
з теми «………» тощо. Після цих уроків записується тематичний бал «Тема».
4. Державна підсумкова атестація здійснюється в 4-х класах
відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів у системі
загальної середньої освіти (затверджене наказом МОН України від 30.12.2014
№ 1547
та зареєстровано в Міністерстві юстиції
України від 14 лютого 2015 р.
за № 157/26602).
Державна підсумкова атестація у
початковій школі проводиться з метою визначення відповідності освітнього рівня
учнів 4-х класів вимогам Державного стандарту початкової загальної освіти та
готовності школярів навчатися в основній школі.
Підсумковій
атестації підлягають результати навчальної діяльності випускників початкової
школи з української мови (мова і читання) та математики.
Формою проведення атестації є підсумкова контрольна робота.
Бал за державну
підсумкову атестацію з цих предметів виставляється у класному журналі під датою
проведення підсумкової роботи (див. зразок
запису в п. 25
Інструкції щодо заповнення сторінок журналу).
Річне оцінювання з
української мови (мова і читання) та математики у 4 класі здійснюється на основі
семестрових балів та бала за атестацію.
Контроль та оцінювання навчальних
досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється
відповідно до наказу Міністерства освіти і науки від 21.08.2013 р. № 1222 «Про
затвердження орієнтованих вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із
базових дисциплін у системі загальної середньої освіти».
Підсумкові контрольні роботи
проводяться відповідно до календарного планування на другому чи третьому уроці,
окрім понеділка і п’ятниці.
Підсумкові контрольні роботи
виконують усі учні, окрім тих, які з поважних причин (хвороба, довготривале
перебування на лікуванні, спортивних змаганнях, переїздах в інші місця
проживання, природні катаклізми) не можуть бути присутніми у визначений час для
написання підсумкових контрольних робіт. У такому разі оцінки за Державну підсумкову
атестацію виставляються учням за результатами семестрового оцінювання.
У 4-х класах загальноосвітніх
навчальних закладів, які працюють за програмами системи розвивального навчання
Б.Д.Ельконіна – В.В.Давидова, державна підсумкова атестація проводиться на
загальних підставах.
Додаткові види перевірних робіт у 4-х класах не
проводяться.
Такі види контролю, як «Діалог», «Усний переказ», «Усний твір»
тощо в журналі необхідно записувати без
дати у визначеній колонці, оцінюючи всіх учнів класу.
Учитель організовує роботу так,
щоб учень мав можливість на наступних уроках або під час індивідуальних занять
надолужити пропущений навчальний матеріал та одержати відповідний бал.
У 1-му класі та І семестрі 2-го
класу (за рішенням педагогічної ради)
оцінювання учнів здійснюється вербально. У ІІ семестрі 2-го класу та у 3-4
класах оцінювання ведеться згідно з «Критеріями оцінювання навчальних досягнень
учнів початкової школи» і бали фіксуються в журналі, зошитах, щоденниках за
12-бальною системою.
Комментариев нет:
Отправить комментарий